UKÁZKY > Amazona, Pérák a Jessie v podání Michala Suchánka nepředznamenávají český crossover, ale rozhovor s kreslířem, který přinese dvanáctý AARGH!. „Předvídali jsme, že tradičně přijdou nepředvídatelné komplikace, letos jich ale bylo trochu víc, takže půjde do distribuce až poslední únorový týden,“ říká Tomáš Prokůpek.
Nejdelším komiksem čísla bude Baba Jaga a vlk od Marka Čolka a Pat Shewchukové alias Tin Can Forest. Stejný počet stran – 23 – zabírá i sekce o vlámském komiksu, kterému brněnská revue poprvé věnuje rozsáhlejší prostor. Tady na vás čekají autoři jako Stijn Gisquière, Reinhart Croon nebo Philip Paquet.
Druhý rozhovor je s Tomášem Chludem, tvůrcem Káji a Filipa nebo Cyrila a Mikuláše. V úvodníku se píše: „Tento autor patří k neprávem přehlíženému okruhu „dělníků“ českého komiksu – kreslířů, kteří dlouhé roky připravují kvalitní seriály pro děti, aniž by to dospělí čtenáři často zaznamenali a přiměřeně docenili. Také náš sborník tyto profesionální tvůrce zatím zanedbával, proto jsme souběžně oslovili i Jana Smolíka. Jeho Kwietoslaw je plánován jako úvodní příběh delší ságy, takže se je do budoucna nač těšit.“ Chlud v novém čísle uvede na scénu svého dospělého hrdinu Orlanda, o němž se víc dočtete právě v rozhovoru. Z českých autorů jsou ve „dvanáctce“ ještě Lucie Lomová, Dan Černý, Václav Šlajch, Tomáš Kučerovský kreslící podle scénáře Nizozemce Thijse Van Nimwegena a tři vítězky studentské soutěže CZ.KOMIKS.11.
Díky bloku věnovanému vztahu díla Franze Kafky a komiksu se dostane i na autory ze Spojených států, respektive autory, kteří se tam prosadili (mimo zmíněných Tin Can Forest). Robert Sikoryak pochází z New Jersey a je představitelem současné alternativy. Jeho sbírka Masterpiece Comics, kde pro sebe charakteristicky spojuje literární klasiku a komiksové tradice (například Zločin a trest kreslený ve stylu Kaneova Batmana), mu vynesla nominace na Harveyho a Eisnerovu cenu a zisk Ignatz Award. Jak napovídá kraťas s názvem Starý dobrý Řehoř Brown, v AARGH!u #12 napodobuje projev Charlese Schulze a jeho slavný strip Peanuts. Osmistránkový Proces pak představuje osobitější tvář Itala Giuseppe Camuncoliho, jenž v posledních letech patřil k hlavním výtvarníkům sérii Hellblazer nebo Amazing Spider-Man.
Z Ameriky pochází i hravý Joseph Lambert, který ve dvanáctém AARGH!u doslova přemaluje roční období v povídce Podzim. Nad jeho sbírkou I Will Bite You jsem se už rozplýval, loni zasadil americkým kritikům další ránu na solar titulem Annie Sullivan and the Trials of Helen Keller, v němž vyprávěl skutečný příběh dívky, která na začátku 20. století vystudovala Harvard, přestože od útlého dětství trpěla hluchoslepotou. „Britům ani Američanům se nijak nebráníme. Jen je s nimi trochu problém, protože se jim podobně jako třeba Francouzům hůř vysvětluje, že nejsme schopni platit. To Polákům nebo Rusům vysvětlíš přece jen snáz,“ říká Prokůpek.
Matteo Casali/Giuseppe Camuncoli – Proces
Dan Černý – Fanouš a brněnská bestie
Marek Čolek/Pat Shewchuková – Baba Jaga a vlk
Stijn Gisquière – Malíř života
Tomáš Chlud – Orlando: Bestia Immunda
Jevgenij Jakovlev – Hvězdy jsou lilie
Joseph Lambert – Podzim
Honza Smolík – Kwietoslaw: Parní syčák
Tomáš Chlud – obálka, skica
Tomáš Chlud – obálka, finální verze
Michal Suchánek – obálka, skica
Michal Suchánek – obálka bez loga
Michal Suchánek – obálka, finální verze
Díky za článek, jen taková maličkost: Pat Shewchuk je ženského rodu.
Chludova obálka super!
Le’Porello: Díky! Hlavně, že už jsme o NÍ párkrát psali.:)