Nad Pupíky se zatahuje

Pupíky 2

Možná je to jen můj dojem, třeba se mi to jen zdá, ale mám pocit, že móda bokovek v Brně pomalu mizí, neb dívčí pupík se mi v poslední době podařilo zahlédnout jen zřídkakdy. Nicméně v sérii Pupíky se odhalených pupíků můžeme nabažit ažaž. Vystavují je našim pohledům – jak v létě, tak i na podzim či v zimě – dvě podlé a nesnesitelné intrikánky Viki a Jenny i jejich zoufale naivní a dobrosrdečná oběť Karin.

Obrázek na obálce není třeba brát doslova: uvnitř alba nezaprší ani jednou. Je to spíš metafora, která naznačuje, jak se to s ústřední trojicí bude zhruba vyvíjet. Stejně jako v prvním dílu série, i zde mírně převažují jednostránkové gagy založené na drsném vítězství dvou intrikánek, které se v řadě případů ze všech sil snaží překazit rande Karin a jejího přítele Dana. Přibývá však dvou a vícestránkových příhod a na závěr si vychutnáme dokonce osmistránkový příběh, který se točí kolem koncertu skupiny „Blackberries“.

Krátké příběhy, či chcete-li gagy, z nichž se album skládá, se sice nesou v humorném duchu, nicméně vůči dobrácké Karin bývají někdy až kruté. Čtenáře, který se obává, že se budou donekonečna opakovat žertíky z prvního alba, zde můžeme s dobrým svědomím vyvést z omylu. Dostává se zde také ke slovu ve větší míře mužský prvek. Je to především Dan, který jasnozřivě vidí Viki a Jenny do karet, dále John John, idol všech dívek, který ani zde neodhalí svou skutečnou tvář a o kterého nelítostně soupeří Viki a Jenny. A pak také nesmírně ošklivý (a mírně podrazácký) Murphy, jenž nesmírně stojí o hubičkování, ale holky se ho štítí.

Pupíky 2

V albu se také seznámíme s rodinami protagonistek: spatříme rodiče Karin, uvidíme nepříliš lichotivé domácí prostředí Jenny a nahlédneme do domácnosti Viki. Pohled do těchto dvou domácností nám částečně ozřejmí povahy dvou nesnesitelných „přítelkyň“ dobrácké Karin. Ta si teď již našla stálého přítele Dana; naproti tomu Viki a Jenny, které by mohly mít přátel nepřeberná množství, se zajímají jen o jediného, totiž o Johna Johna.

Delafova kresba postavy deformuje, jak se na humoristický komiks sluší: Karin je přehnaně vytáhlá, Viki a Jenny mají nesmírně nápadné účesy, Murphy má nepřirozeně velký nos (typu frňák) a tak dále. S karikovanými postavami kontrastují realisticky ztvárněná prostředí, auta i motocykly. Ovšem školní prostředí je bližší americkému typu než našim obvyklým středoevropským školám. Album skvěle přeložil zkušený Luděk Janda.

Pupíky #2: Nad ošklivkami zataženo
scénář: Dubucová (Maryse Dubuc); kresba: Delaf (Marc Delafontaine)
Albatros Cooboo, 2010